in , ,

Speciaalzaken trekken meer klanten tijdens pandemie

Volgens nieuwe berichten kopen mensen hun eten steeds vaker bij speciaalzaken, vooral bij groentewinkels.

Onderzoeksbureau GfK vertelt dat de uitgaven aan groentewinkels vorig jaar met bijna 30 procent zijn gestegen ten opzichte van 2019, terwijl de uitgaven aan slagers en viswinkels ook met ongeveer een vijfde zijn gestegen.

Hoewel deze trend al begon voordat de pandemie en het coronavirus stopten, vertelt een onderzoeker aan nieuwswebsite NU.nl dat ze de bestedingspatronen leken te hebben overdreven.

“Het is heel opmerkelijk dat mensen tijdens deze crisis echt behoefte hadden aan vers voedsel. Ook in supermarkten wordt vers voedsel belangrijker gevonden, en dat zie je in de winkels zelf, waar het op steeds prominentere plekken wordt geplaatst”, aldus onderzoeksdirecteur, Joop Holla.

©NieuwsOn

Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Roep om versoepeling van regels wordt luider

Meerderheid Kamer steunt mogelijke spoedwet avondklok