Flower
Lockdown heeft telefoongesprekken gestimuleerd

Lockdown heeft telefoongesprekken gestimuleerd

Nederlanders hebben dit voorjaar tijdens de lockdown veel meer tijd aan de telefoon doorgebracht, zo blijkt uit onderzoek van consumentenautoriteit ACM.

Koning Willem-Alexander waarschuwt voor ‘zware tijden’
Rusland hervat vluchten naar Turkse Kust
Belastingdienst geeft toe : Mensen met dubbele nationaliteit werden extra streng gecontroleerd

In april, mei en juni, toen de eerste lockdown maatregelen werden versoepeld, besteedden mensen gemiddeld vier uur en vier minuten aan bellen via internet of het vaste telefonienetwerk.

Maar in dezelfde periode in 2018 en 2019 werd er ‘maar’ drie uur en 18 minuten aan de telefoon doorgebracht, meldt Nu.nl.

“De verschuiving is opmerkelijk omdat mensen hun telefoon minder gebruikten”, aldus de ACM, die de cijfers heeft verzameld. In de eerste zes maanden van het jaar steeg de tijd die werd besteed aan internetgesprekken met 23 procent. Voor vaste telefoongesprekken was dat 19 procent.

Het gebruik van mobiele data ziet ook een sijging, maar minder dan normaal, wat impliceert dat mensen die online waren, in plaats van hun internet-bundel, hun wifi-thuisnetwerk hebben gebruikt.

In totaal hebben 7,45 miljoen Nederlandse huishoudens een internetaansluiting en negen op de tien hebben een internetsnelheid van minimaal 30 Mbps, stelt de ACM. Zo’n 47 procent van de internetaansluitingen is via kabel, 33 procent via de telefoonlijn en 20 procent glasvezel.

©NieuwsOn

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0