in ,

Kindervoeding in supermarkten ongezond

Een aantal opvallende resultaten van het onderzoek volgens RTL Nieuws, is dat er maar een derde van alle onderzochte voedsel voor baby’s en peuters, voldoet aan de criteria van de Schijf van Vijf en van de 39 39 onderzochte kinderontbijtgranen, voldoet maar één product aan de criteria van de Schijf van Vijf. En als je graag toetjes koopt voor je baby is het verontrustend om te weten dat geen enkel kinderproduct binnen de Schijf van Vijf valt.

“Door eerlijker te communiceren over producten en door op te roepen om te stoppen met het gebruik van kindermarketing, maken we het ouders makkelijker om de juiste voedingskeuzes te maken.” aldus Suzanne Laszlo, directeur van Unicef, in een reactie.

Laszlo is van mening dat kinderen die niet goed eten wat goed voor ze is, makkelijker vatbaar zijn voor diabetes of overgewicht, “Voor veel kinderen is goed gevoed zijn geen dagelijkse realiteit. Ze eten te weinig van wat goed voor ze is en teveel van wat ze niet nodig hebben.”

Het doel van deze onderzoek is dat supermarkten bewuster worden van hun invloed op verantwoorde voeding voor kinderen.

het onderzoek heeft ook gekeken naar kindermarketing en het resultaat is dat ongeveer een kwart (25 procent) van alle kinderproducten in folders gericht is op kinderen door gebruik van bijvoorbeeld, animatie of tekeningen.

Onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu had al eerder naar voren gebracht dat gemiddeld 19 procent van de dagelijkse energie-inname van kinderen van 4 tot 8 jaar oud uit suikers bestaat. dat is bijna twee keer zoveel als wordt aangeraden.

©NieuwsOn

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Nieuwe corona-persconferentie morgen : “Discotheken blijven dicht en werk vooral thuis”

Trump verdedigt tiener die wordt beschuldigd van moord