in ,

Het coronavirus stimuleert online winkelen

Het totale aantal online shoppers steeg in het tweede kwartaal van het jaar met 800 duizend, vergeleken met dezelfde periode in 2019. En de online verkoop heeft in het tweede kwartaal, een stijging gezien van 52 procent, aldus Thuiswinkel.org.

“Veel mensen hebben inmiddels online shoppen ontdekt en het coronavirus heeft hen geholpen die stap te zetten”, zegt directeur Wijnand Jongen. “Bijna een miljoen mensen hebben voor het eerst iets online gekocht en minstens de helft van hen doet dat nog steeds.”

Doe-het-zelf, en tuincentra boekten de grootste stijging, met een stijging van 121 procent in verkoop in het tweede kwartaal. De omzet van meubelwinkels steeg met 105 procent, terwijl voedingswinkels, waaronder supermarkten, een online omzet boekten van meer dan 700 miljoen euro, een stijging van 69 procent.

Tegelijkertijd daalden de uitgaven aan vliegtickets en andere diensten in het tweede kwartaal met 45 procent, door de onzekerheid over vakanties en uitgaansgelegenheden.

©NieuwsOn

Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Geert Wilders voice-over in nieuwe DENK tv-spot

Een vijfde van Britten zullen coronavaccin weigeren