Flower
Het coronavirus stimuleert online winkelen

Het coronavirus stimuleert online winkelen

Het Nederlandse winkelend publiek heeft in het tweede kwartaal van dit jaar, volgens branchevereniging Thuiswinkel.org, een recordbedrag van 6,36 miljard euro aan online shoppen uitgegeven. De grootste reden hiervoor is natuurlijk omdat veel meer mensen thuis zitten vanwege de coronapandemie.

Britse en Zweedse toeristen niet welkom in Nederland
Femke Halsema onder vuur na demonstratie op de Dam in Amsterdam
Nieuwe wet om neprecensies online te verbieden

Het totale aantal online shoppers steeg in het tweede kwartaal van het jaar met 800 duizend, vergeleken met dezelfde periode in 2019. En de online verkoop heeft in het tweede kwartaal, een stijging gezien van 52 procent, aldus Thuiswinkel.org.

“Veel mensen hebben inmiddels online shoppen ontdekt en het coronavirus heeft hen geholpen die stap te zetten”, zegt directeur Wijnand Jongen. “Bijna een miljoen mensen hebben voor het eerst iets online gekocht en minstens de helft van hen doet dat nog steeds.”

Doe-het-zelf, en tuincentra boekten de grootste stijging, met een stijging van 121 procent in verkoop in het tweede kwartaal. De omzet van meubelwinkels steeg met 105 procent, terwijl voedingswinkels, waaronder supermarkten, een online omzet boekten van meer dan 700 miljoen euro, een stijging van 69 procent.

Tegelijkertijd daalden de uitgaven aan vliegtickets en andere diensten in het tweede kwartaal met 45 procent, door de onzekerheid over vakanties en uitgaansgelegenheden.

©NieuwsOn

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0